کابل نسوز قلع اندود سیلیکونی

کابل نسوز قلع اندود سیلیکونی

در این مقاله  از سیل کیبل می خواهیم در مورد کابل نسوز قلع اندود سیلیکونی توضیحاتی دهیم تا با این محصول آشنا شوید.

امروزه بیشتر کشورهای دنیا این نوع کابل استفاده می کنند که مورد تائید سازمان آتش نشانی است این محصول در بیشتر موارد به جای سیم برق معمولی در صنایع مختلفی مانند ساختمانی یا صنعتی مورد استفاده است. در واقع می توان گفت این کابل و سیم نسوز قلع اندود سیلیکونی در لوازم خانگی بیشتر استفاده می شود که در حرارت های بالا مقاوم است . همچنین از سیم نسوز قلع اندود سیلیکونی برای مدارهای الکترونیکی و برق قدرت مورد استفاده است .

کابل و سیم نسوز قلع اندود سیلیکونی دارای موارد استفاده متنوعی است که اصطلاح آن سیم نسوز روکش دار نامیده می شود و براساس دما و کارکردها باهم متفاوت است. سه نوع سیم نسوز قلع اندود سیلیکونی وجود دارد که در دماهای مختلفی مورد کاربرد است.

مزیت های کابل نسوز قلع اندود سیلیکونی

متریال مورد استفاده در این کابل های دارای درصد خلوص بالایی است.

  1. در حلال های روغنی و نفت دارای مقاوت بالایی است.
  2. طول عمر بالا در برابر درجه حرارت دارد
  3. دارای انعطف بالایی است.

این نوع کابل ها دارای سایز و رنگ های مختلفی است که برای اطلاع از قیمت کابل های می توانید تماس حاصل کنید.

کابل های سیلیکونی به دلیل داشتن مقاومت شیمیایی و مقاومت دمایی و هالوژن فری بودن جهت کاربرد در صنایع هوایی و ریلی، نیروگاهها، صنایع تولید فولاد و آهن، کارخانجات نوردسازی و ریخته گری، صنایع متالوژی، شیمی و پتروشیمی و کارخانجات سیمان، شیشه و سرامیک مناسب می باشند. هم چنین این کابل ها در پروژکتورها و سیستم های روشنایی، انواع تجهیزات گرمایشی و سیستم های اعلام حریق به کار برده می شوند.

کابل های سیلیکونی ( کابل نسوز سیلیکونی ) با هادی هایی از جنس افشان و مفتول قابل ارائه می باشند . از خصوصیات کابل های سیلیکونی ( کابل نسوز سیلیکونی ) میتوان به مواردی از قبیل : مقاوم بودن در برابر نور خورشید ، اسید ها ، الکل ها ، روغن ها با وزن مولکولی بالا ، اشعه مادون قرمز ، ماورا بنفش ، اشعه گاما و شرایط جوی مانند محیط سرد و خشک و کویری و محیط های شرجی با رطوبت بالا اشاره کرد . از ویژگی های مهم کابل سیلیکونی ( کابل نسوز سیلیکونی ) انعطاف پذیری بالا در محدوده ی دمایی ۶۰- تا ۲۰۰+ درجه سانتی گراد و همچنین خاصیت عاری بودن از گاز های اسیدی ( Halogen Free ) ، عدم انتشار گاز های سمی در هنگام آتش سوزی ( Low Smoke ) ، عدم انتشار شعله ( Flame Retardant ) قابل ذکر است که همین ویژگی های کابل های سیلیکونی ( کابل نسوز سیلیکونی ) باعث شده تا در طیف وسیعی از صنایع اعم از پتروشیمی  خودرو سازی ، صنایع دفاعی ، هوا فضا کشتی سازی ، واگن سازی ، اعلام و اطفا حریق ، پالایشگاه ها ، موتور های صنعتی ، تابلو برق های صنعتی و لوازم تابلو برق های کشور و … مورد استفاده قرار گیرد . کابل های سیلیکونی ( کابل نسوز سیلیکونی )  گروه کارخانجات سیل کیبل ( Sil Cable ) دارای استاندارد ملی ISIRI1926-4  بر اساس استاندارد جهانی IEC 60245-4 می باشد . کابل های سیلیکونی ( کابل نسوز سیلیکونی ) دارای عایقی از جنس سیلیکون رابر ( HTV ) می باشد که از پلیمری قابل انعطاف ( الاستومر ) تشکیل شده که از پلیمر های کانی و عالی میباشد . انواع کابل های سیلیکونی ( کابل نسوز سیلیکونی ) میتوان به :

  • کابل های سیلیکونی با ( بریدر ) بافت ابریشم ( فایبر گلاس )
  • کابل های سیلیکونی با بافت استیل ( زره دار )
  • کابل های فرمان ، کنترل ، شماره دار و رنگ بندی سیلیکونی
  • کابل های فویل و شیلد سیلیکونی
  • کابل های قدرت سیلیکونی
  • کابل های ابزار دقیق سیلیکونی
  • کابل های ترکیبی با روکش های سیلیکونی و بافت ابریشم و بافت استیل
  • کابل های کواکستروژن و جرقه زن سیلیکونی تک روکش ، دوروکش ، سه روکش و های ولتاژ تا ۱۰۰ کیلو وات
  • کابل های سیلیکونی با سیم های داخلی تفلون
  • کابل های سیلیکونی مخصوص خطوط ریلی
  • کابل های سیلیکونی مخصوص اعلام حریق با فویل و ارت تخلیه ( درین وایر )
  • کابل های سیلیکونی فایررزیستنس و مقاوم در برابر آتش

 

گروه کارخانجات تخصصی سیم و کابل نسوز سیلیکونی سیل کیبل ( Sil Cable ) مفتخر است که با بهره گیری از متخصصین و مهندسین جوان ایرانی گامی بزرگ در راستای بومی سازی تولید تخصصی سیم و کابل های سیلیکونی ( سیم و کابل نسوز سیلیکونی ) در ایران برداشته است .

1 thoughts on “کابل نسوز قلع اندود سیلیکونی”
  1. بازتاب: کابل نسوز قلع اندود سیلیکونی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *