نحوه عملکرد سیم و کابل نسوز سیلیکونی

 

 

 

نحوه عملکرد سیم نسوز سیلیکونی

همانطور که اشاره کردیم سیم سیلیکونی با سیلیکون که نوعی لاستیک است عایق بندی می شود. این عنصر لاستیکی سیم را در محیط های ناهموار و سخت انعطاف پذیرتر می کند. این انعطاف پذیری که توسط ویژگی لاستیک پشتیبانی می شود همچنین سیم سیلیکونی را قادر می سازد تا شکل/ساختار خود را زمانی که تحت تاثیر دمای بالا یا هر شرایط محیطی خشن دیگر قرار می گیرد حفظ کند.

همچنین همانطور که گفته شد، عایق سیلیکونی نقطه ذوب بالاتری نسبت به بسیاری دیگر دارد. این به سیم این توانایی را می دهد که بسیار داغ تر از ذوب عایق یا آتش گرفتن باشد. این عملکرد مدیریت بهتر دما، ایمن و قابل اعتماد است، به ویژه برای جلوگیری از انفجارهای خطرناک.

در واقع، سیم نسوز سیلیکونی یک انتخاب ایده آل برای استفاده در محیط های با دمای بالا از 250 درجه تا 900 درجه سانتی گراد است.

با این حال، برای به دست آوردن حداکثر عملکرد مربوط به مقاومت در برابر دمای بالا و انعطاف پذیری، باید سیم مناسب را انتخاب کنید. معمولاً سیم نسوز سیلیکونی نازک‌تر نسبت به سیم‌های ضخیم‌تر مقاومت و انعطاف‌پذیری بیشتری در برابر حرارت دارد. سیم های نازک تر به معنای وزن کمتر است و بنابراین عملکرد انعطاف پذیر سیم بالا است.

تنها راهی که سیم سیلیکونی می‌تواند منجر به خروجی فاجعه‌بار شود این است که سیم اشتباهی را انتخاب کنید که می‌تواند خیلی نازک باشد. وقتی سیم خیلی نازک باشد، عایق پی وی سی به سرعت ذوب می شود و سیم های مسی برهنه کوتاه می شوند و باعث انفجار باتری می شود. بنابراین مطمئن شوید که از یک سیم نازک اما نه خیلی نازک یا ضخیم استفاده کنید.

همچنین در اینجا باید اشاره کرد، یکی از نقاط ضعف این سیم بدیهی است قیمتی که می تواند گران باشد، به علاوه توانایی آن در جذب استاتیک است. جذب استاتیک باعث می شود سیم تمایل به جذب کثیفی در خارج از کابل داشته باشد. این باعث می شود سیم های سیلیکونی در مقایسه با سیم های دیگر راحت تر کثیف تر شوند.

اکنون که می دانیم سیم نسوز سیلیکونی چگونه کار می کند و معایب احتمالی آن دارد، بیایید به مزایای استفاده از این سیم بپردازیم. درک مزایای سرمایه گذاری در این سیم و اینکه چگونه آنها با قیمت بالاتر ارزش دارند، مهم است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *